Assassins-Creed-IV-Black-Flag-Logo

Recenze: Assassins Creed 4 Black Flag

Led 3, 2015
6000 přečtení

Assassins Creed 4 Black Flag dal vzniknout opravdu pěknému titulu.

Ve třetím díle jsme se setkali s některými misemi odehrávajícími se na moři, které si ihned získali velké množství svých příznivců a tak se není čemu divit, že díl Black Flag se odehrává v karibském moři mezi piráty. V 18. století roku 1715 se v karibském moři neplavili jen piráti, ale také námořnictvo Britského a Španělského království s touhou kolonizovat zdejší území a upevnit tak svou monarchistickou moc ve světě. V díle se vydáme po stopách piráta Edwarda Kenwaye, který je otcem Haythama a dědečkem Connora ze třetího dílu. Edward Kenwaye se ke svému údělu Asasína dostane tak nějak jako slepý k houslím. Edward Kenwaye žije zpočátku normálním životem námořníka, jeho touha po bohatství ho však donutí stát se pirátem.
Edward Kenwaye se nechtěně dostanete na začátku příběhu do řádu Templářů a předá jim jemu neznámou ale velmi důležitou věc, kterou Templáři potřebují k ovládnutí a nahlížení do mysli všech lidí. Edward se po té přidá k pirátům v Nassau a pokusí se získat své vysněné bohatství a svobodu. Zjištění informací u Templářů mu nedá spát a Edward se tak vydá po stopách po tajné observatoři, která dokáže nahlížet do mysli každého člověka. V Nassau se však spřátelí s tamními piráty a začne sympatizovat s Asasíny se kterými se později i setká.

Celý příběh je napojen i na současnost a společnost Abstergo a jeho Animus stále existují i když již jeho děj a smysl působí tak nějak jako mimu hru. Abstergo zde působí jako zábavní společnost, která má v plánu zpřístupnit Animus obyčejným lidem a prožívat tak životy svých předků “ takové 4D kino zážitků“. Díl Assassins Creed Black Flag jsme testovali na konzoli Xbox 360 a i když je tato konzole 8 let stará, hra zde působila velmi dobře a grafické detaily zde také velmi dobře vynikli. Malou drobností byly detaily oblečení jednotlivých podstav, ale díky zajímavému příběhu si toho ani nepovšimnete. Ubisoft také oznámil, že plánuje přenést tento díl i na nové next-gen konzole, kde jistě hra bude vypadat ještě lépe.black flag
Zpátky tedy mezi piráty. Ubisoft si na příběhu dal opravdu velmi záležet, dokonce přesunul některé své vývojáře z FarCry 3 aby s dílem pomohli. Boje na moři mezi Piráty, Brity a Španěly jsou zde na denním pořádku. Při plavbách zde nechybí ani krásné slunné počasí nebo bouřky, rozbouřené moře a přívalové vlny, které z obyčejné námořní bitvy dělají opravdový zážitek. Při klidné plavbě po opravdu velmi rozlehlém a otevřeném světě si můžete přehrávat námořní písničky, které můžete získat na ostrovech které navštívíte. Získávání těchto melodii je občas velmi otravné a některé Vám dají dokonce pěkně zabrat až Vás začnou trochu otravovat.

Edward zde není jediným pirátem brázdícím karibské moře. Ve hře se objevili i známe postavy z historie, jako například kapitán Černo vous a jeho loď Pomsta královny Anny, která je známá z filmu Piráti z Karibiku. V každém rohu mapy světa kotví legendární loď která se nedá tak snadno potopit jako vlajkové lodě královského námořnictva a proto si musíte svou frigatu značně vylepšit, k tomu Vám slouží kradené peníze. Svojí pokladnu můžete naplnit pleněním lodí a následným prodání ukradeného zboží či prodejem samotné lodě. Získat peníze můžete také vybavením své vlastní flotily lodí, kterou posíláte na obchodní cesty či osvobození území od pirátů. Na moři se také můžete spolehnout na tzv. „lovce pirátů“ kteří Vás začnou stíhat jakmile porušíte klid a budete útočit na civilní lodě. Assassins-Creed-IV-Black-Flag-PS3
Dalším ztvárněním jsou zde podvodní mise s hledáním pokladů a lovem velkých mořských ryb. Edward Kenwaye má na své palubě k dispozici potápěčský zvon, který mu umožní potápět se k vrakům potopených lodí a nalézat zde poklady. Musíte si však dávat pozor i na nepřátelské žraloky, kteří na Váš čekají za každým rohem a vzduch ve zvonu Vám občas přijde velmi vhod. Dalším zpříjemněním jsou zde i rybářské chvilky kdy na člunu lovíte velké mořské ryby, které pak můžete prodat a vylepšit si tak své vybavení nebo vylepšit si svou loď aby jste odolali čím dál větším lodím, které se začnou objevovat s postupem v herním světě.AC4
Edward se v celém příběhu honí za tzv. Observatoří a stůj co stůj ji chce najít, samozřejmě jeho cesta není přímočará a Edward se tak musí starat i o jiné jeho zájmy a situace, které mu děj příběhu hodí pod nohy. Edwardovi se nakonec podaří nalézt avšak je zrazen a na skoro celý rok uvězněn. Edwarda je však osvobozen a chce se pomstít. Na konci příběhu se Edward přidá k Asasínům a zavraždí všechny zrádce a Templáře.
Assassins Creed je tedy velmi povedený díl a je jedinečný svým příběhem a zapracováním v karibském prostředí. Žádná jiná hra není jako díl Black Flag a tak se k němu budete s oblibou vracet. Tento díl jsme si opravdu užili, nejen díky svému obsahu a obrovským možnostem a misím ale také díky svému příběhu a zpracování.

Kde koupit? Doporučujeme Xzone.cz

Naše hodnocení
  • Technické zpracování - 10/10