littlebigplanet-3

Recenze: LittleBigPlanet 3 pro PS4

Led 4, 2015
5673 přečtení

Studio Media Molecule se rozhodlo upustit od svého titulu LittleBigPlanet a vývoj tak předala britskému studiu Sumo Digital

Třetí díl pochází tak z dílen jiného vývojáře. Tak se společně podíváme na to jak se jim to povedlo. Prozatím se Sumo Digital povedlo vytvořit celkem zajímavý titul, ale je opravdu lepší než jeho dva předchůdci? Vždyť noví lidé mají nové nápady. Povedlo se je však vložit do této celkem zajímavé skákačky?

littlebigplanet3-gamescom

Podobně jako tomu bylo u dvou předchozích dílů série LittleBigPlanet tak i zde by jste si jen těžko mohli představit lepší úvod do hry. V každém díle Vás do příběhu hry vtáhly jedinečným způsobem a u 3. dílu tomu není jinak. LittleBigPlanet je hra o radosti, zábavě a tvoření. Jako děti jsme všude kolem sebe viděli radost a zázraky ze života a o takovýto dojem usiluje i 3. díl, hra se snaží v nás tyto vzpomínky a pocity opět vyvolat a poslat nás tak do dob kdy jsme byli malé děti a  nad vším jsme jen žasli. Jako perličkou na dortu je zde hlas britského komika Stephena Frye, který v nás vyvolá opravdu dokonalý dojem, že jsme opět těmi malými dětmi.

Prostředí je velmi krásně zpracované a vymodelované v několika vrstvách, jinak to již dobře znáte z předchozích dílů. I tak je hra velice chytlavá a jen velmi těžko se od ní dokážete odtrhnout. Hrajete za pletenou postavičku, kterou si v průběhu hry budete moci upravit k obrazu svému. Uživatelské rozhraní zůstalo nezměněno a vy se tak snadno můžete orientovat v herním světě a snadno si tak přepínat mezi planetami – logická, hravá a kreativní.

littlebigplanet-3Sumo Digital se snažilo klást důraz na komunitu hráčů, ale i tak nesmíme zapomenout na samotný příběh hry, který nás zavede na nová místa  na planetu Bunkum, která kdysi prosperovala a překypovala tvořivostí, ale nyní Vás potřebuje aby jste ji pomohli navrátit ztracenou slávu. V LittleBigPlanet 3 se setkáme i s novou postavičkou Newtonem, který nám radí abychom planetě Bunkum pomohli. Newton je zajímavý svým stvořením ze žárovky a její hlas propůjčil Hugh Laurie známý též jako Dr.House. Newton je velice ambiciozní postavička, ale pro svou realizaci mu chybí potřebné schopnosti. Nakonec se ovšem vše poškodí.

Newton svou chybou vypustí 3 titány, kteří ovládnou Newtonovo tělo a pokusí se zničit celou planetu Bunkum. Vaše postavička Sackboy je však na tento boj krátká a zde přichází nová inovace hry, Sackboy totiž nebude sám ale své přátelé a spolubojovníky si bude muset najít a osvobodit. Postupně se tak jeho skupina rozšíří o pejska Oddsocka z ponožky, obra Toggiho, který se může změnit na mrňouska a opeřence Swoopa. Každá postavička má své zvláštní schopnosti jako třeba volné létání, kterého je schopen Swoop, měnit svou velikost a hmotnost jako Toggle nebo šplh po stěnách a to nejlépe zvládá Oddsock.littlebigplanet3

Samotná hra se skládá z prologu a tří kapitol z niž každá představuje Titána. Hru procházíte z velké části pouze s hlavní postavičkou Sackboye, až na konci hry máte možnost zahrát si i za jiné postavičky. Studio Sumo Digital vdechlo každé planetce svůj samostatný svět a tím máte možnost si v každé kapitole užít naprosto unikátní svět. Ovšem všude je to stejné a to trochu kazí hru. Cílem je najít tzv. Orby, osvobodit kamarády a plnit úkoly. Čím více schopností odemknete tím více máte úkolů.

Vývojářům se tak trochu vymklo z ruky načasování hry, jelikož jste schopni hru dokončit za jediný večer, pokud si nebudete lámat hlavu s úkoly, pokud ano tak Vám hra zabere nejvýše 2 večery, méně zdatným hráčů možná i 3. Avšak i přes tyto neduhy se jedná vcelku o povedený titul a svým zpracováním tak trochu, tento celkem krátký hratelný čas, vyrovnává svou grafikou. Ovšem opět ztrácí promyšlením děje a s nedostatečným využitím všech postaviček na kterém si zřejmě hlavu moc nelámali což je trochu škoda, protože se třemi hrdiny si prakticky moc nezahrajete.

LittleBigPlanet3Nakonec je zde přeci jen malá část, která vrací hře opět tu správnou atmosféru a to sice fakt, že máte ke svému tvoření měsíc. Ovšem není příliš velký, ale maličký přesně pro Vás na míru. Ve hře máte možnosti tvořit, brát věci, vybrat si z různých elementů a stvořit tak něco jedinečného, ovládání hry není vcelku nic složitého, ze začátku Vám chvilku bude trvat si jej osvojit, ale za chvilku si zvyknete a potom již záleží pouze na Vás co vše si vytvoříte.

Co nás ovšem na LittleBigPlanet 3 velmi zaujalo je multiplayer se kterým hra dostane hned jiný náboj a jak se říká „ve dvou se to lépe táhne“ tak u LittleBigPlanet 3 to platí dvojnásob. Dát druhý ovladač do ruky jinému hráči, otevřít balíček brambůrek a užít si parádní večer u této vcelku pěkné adventury je nápad pro skvělý večer. Nebo můžete port druhého hráče svěřit někomu online a dostat se tak společně do míst kam se v singleplayeru nedostanete. Hra Vám sama oznámí, že je jiný hráč na stejné úrovni a vy se tak můžete prokousat kampaní společně.

Hru si můžete zakoupit pro konzole PS na X-Zone.cz již od 249,-Kč

Naše hodnocení
  • Technické zpracování - 7.5/10