wallpaper_2_en

Recenze: The Witcher 2 – Zaklínač 2

Led 20, 2015
5395 přečtení

Kde tedy máme začít. Snad jen tím, že jsme si Zaklínače spustili na Xboxu 360 a viděli tak unikátní intro kde tajemný a velmi zdatný zabiják popraví krále. Jak všichni víme první díl vyšel pouze na PC a díl druhý měl rozšíření i na konzole a byl to tah správným směrem, protože si ihned získal velký počet příznivců a zaryl se tak do paměti mnoha hráčům, kteří netrpělivě očekávají vydání 3. dílu.screen15

Jdeme se tedy podívat na druhý díl trochu více zblízka. Zaklínač 2 je akční RPG nabyté velmi rozmanitým příběhem. Začátek probíhá tradičně, máte na výběr vstup přímo do hry, nebo si zvolit výukovou kde se naučíte míchat lektvary útočit a zhruba tak poznáte o co vlastně běží. Vřele doporučujeme si tuto výuku spustit, neboť Zaklínač 2 je snad nejrozsáhlejší RPG, které známe. Na konci výukové mise se dostanete do arény, kde změříte své síly proti bojovníkům a hra Vám tak doporučí obtížnost. Pokud nesouhlasíte, můžete si navolit vlastní a během hry snadno přepínat, ale pozor na mód temné obtížnosti z této není návrat, protože se zde otevírají opět nové možnosti, výzvy a mise určené pouze pro tuto obtížnost. Ovšem nedoporučujeme začínat právě zde, sami jsme zvolili medium a po prvních pár bitkách jsme přepínali na nízkou a po pár minutách jsme hru začali pravidelně ukládat ručně, protože nás již nebavilo hrát na checkpointech, které mají velký rozestup.

Zaklínač 2 nás svým příběhem opravdu velmi ale velmi potěšil, nevěřili jsme všem těm povídačkám, ale když jsme zhruba po 6 hodinách hraní stály na začátku druhé sekvence začali jsme věřit. Přiznáváme se, že první díl, který vyšel pouze na PC jsme bohužel nehráli, ale když Xbox oznámil tuto hru zdarma v programu Games with Gold neváhali jsme ani chvilku a rozhodli jsme se hru vyzkoušet a něco Vám o ní povyprávět. Hra již vyšle v roce 2012 a tak tento článek neberte jako opravdovou recenzi ale spíše jako takový hráčský článek. V prví kapitole Zaklínače jsme se ocitli tak trochu jako když přijedete do nového města a nevíte co dřív, nebo co vlastně máte dělat. Postupem času ale všemu přijdete na chuť a Zaklínač 2 Vás již nepustí k jiné hře. Hra Nás na začátku trochu pozlobila, protože je opravdu rozsáhlá a výuková část Vás toho moc nenaučí. Zpočátku jsme pouze běhali a sekali ani jsme nevěděli k čemu jaký meč slouží. Gerald má na zádech dva, stříbrný na nestvůry a normální na lidi, elfy a trpaslíky. screen4

První část Zaklínače je spíše taková úvodní a vypráví Váš příběh kdo jste a co vlastně děláte. Tuto část jsme tak nějak proskákaly aniž by jsme vlastně věděli co vše hra umí a co Gerald dovede. po pár hodinách jsme se dostali k prvnímu opravdu většímu monstru a řeknu Vám byl to tedy boj. Hra nám již zpočátku naznačila, že bude opravdu lepší ji ukládat po každé bitce, protože rozestupy mezi aut. uložením jsou opravdu velké a v Zaklínači i na nízkou úroveň můžete snadno zemřít a přijít tak o postup je velmi nepříjemné a může Vás to i odradit. Vraťme se tedy k monstru, které vypadalo jako obří krab smíšený s chobotnicí. Stále jsme nevěděli jak pořádně používat kouzla a lektvary, které Gerald umí namíchat a tak zabití netvora pro Nás bylo téměř nadlidský úkol, protože hra Vám to neřekne. Když už se o to pokusil i poslední člen redakce a bez sebemenšího úspěchu, hru jsme vypnuli a se zklamáním a znechucením odešli domů. Druhý den nám to ale nedalo a po přečtení pár rad od kolegů hráčů se nám podařilo zvítězit.

screen16

Rozuzlení a pravé poznání hry se všemi jejími možnostmi se nám dostalo až ve druhé části, kdy jsme dorazili do města Vergen, které zpočátku působí chaoticky a klame svými propletenými uličkami a to se nezmění ani po pár hodinách běháni po městě. Zejména nás potěšilo jaký jsme vlastně učinili objev v potenciálu hry. Představte si sebe jako mága, který běhá po středověké krajině a plní jeden úkol za druhý a přitom můžete nakupovat lepší zbraně brnění míchat lektvary, vylepšovat kouzla a sami určovat průběh hry. Zejména se nám líbilo jak autoři do hry zapojili i sexuální napětí mezi postavami i v samotném příběhu. No řekněte sami milostná scéna a vulgarismy? Byly jsme v ráji, slyšet od trpaslíka, že ta ženská má opravdu krásný kozičky a prdelku k nakousnutí je potěšující. Příznivci RPG a Akční Adventur jistě souhlasí. Zaklínač 2 opravdu přepsal dějny a stal se tak unikátním akčním RPG titulem ke kterému se bude velmi rádi vracet, protože hra nikdy nebude stejná, záleží na Vás jak budete odpovídat v rozhovorech s Geraldem. screen20

Ve městě Vergen jsme poznali co vše Gerald umí a co vlastně můžete během hry dělat. Krom hlavního příběhu hry máte k dispozici i vedlejší úkoly, které přímo zapadají do celkového příběhu a vřele Vám doporučujeme dávat pozor, protože hra Vás zkouší a odpovídat na otázky v podzemní hrobě mrtvému vojákovi je opravdu trochu strašidelné. Co nás malinko zklamalo je bojový režim, který podle nás není úplně doladěný. Pokud Gerald bojuje sám je vše v pořádku, ale v momentě kdy máte na bojišti spojence je manévrovatelnost a celkový boj poněkud obtěžující. Spojenci se Vám pletou do cesty, nelze kolem nic projít a pokud použijete kouzlo netrefíte se do nepřítele ale Vás mág může zasáhnout i Vás. V některých úsecích hry jsme nechali trpaslíky aby bojovali zatím co mi jsme si šly udělat kávu a odskočit si. Hra je opravdu velmi ale velmi dlouhá a občasné běhání po mapě a hledání  předmětů občas působí velmi zdlouhavě a pokud narazíte na některý úsek dříve než dostanete úkol, musíte se tam vracet a to občas naštve.screen22

Jak tedy shrnut tento opravdu jedinečný kousek? No řekněme to tedy takto. The Witcher 2 neboli Zaklínač 2 je akční RPG s velkým příběhem a hratelností. Hra je unikátní svou variabilitou a vy si jí tak můžete bez obav kdykoliv spustit znovu a nikdy nebude zcela stejná. Připravte se na dlouhé a dlouhé hodiny hraní, které je velmi zábavné občas i nudné ale vždy si Vás opět získá a i přes malé drobnosti jí vše odpustíte a s chutí jí opět spustíte.

Pokud zaklínače ještě nemáte ve své sbírce, tak opravdu neváhejte a co nejdříve ho tam zařaďte. Letos (2015) vychází již 3. díl a podle všeho to bude opravdu nářez.

Hru Vám doporučujeme koupit na Xzone.cz

Naše hodnocení